"Že nedostanete vždy, co chcete, je někdy obrovské štěstí"
Dalajlama

Fitness & wellness management

O Prahu se perou velké zahraniční sítě

O příchodu sítě McFit do Prahy se hovoří na našem trhu už dlouho. A také se dlouho nic nedělo. První vlaštovka se však již blíží. Nebude to však klasický koncept McFit, který někteří znají z okolních...

Jak a kdy se připravit na EET ve fitness

Systém Elektronické evidence tržeb odstartoval 1. 12. 2016. Ať již se zavedením EET souhlasíte, či nikoliv, nic to nemění na faktu, že elektronická evidence tržeb je dnes již realitou. Proto jsme...

Copak je to za klub?

V úvodníku podzimního čísla časopisu Fitness Business jsem se zamýšlel nad tématem členství. Většina se mu brání, ale taky jej většina vlastně nevědomky provozuje. Jak je to možné? Dozvíte se v tomto...

Trendy pro rok 2015 podle časopisu Fitness Business

Když jsme pro portál FitnessBusiness.cz v předchozích letech sestavovali žebříčky očekávání a trendů (rok 2013, rok 2012), věděli jsme, že jsou to očekávání spíše na příští roky, než konkrétní...

Jak na cílovou skupinu 18 - 35 let

Cílová skupina ve věku 18 – 35 jde na dračku, budete mít co dělat, abyste ji dohnali, přemluvili k pozornosti a přitáhli k sobě. A když už se vám to povede, budete muset moc hezky zpívat, aby...

Jak na cílovou skupinu 15 - 18 let

Dnes začínáme nový seriál, který majitelům a provozovatelům pomůže lépe pochopit jednotlivé cílové skupiny. Nejčastějším rozdělením je rozdělení věkové a proto dnes začínáme nejmladší skupinou, pro...

Manažer je víc než hasič

Je pondělí, přicházíte do práce po víkendu, který jste si v ideálním případě užili volný. Sotva vejdete do dveří, personál vás začne zahrnovat informacemi, co nefunguje („Ten leg press už zase...

Jak a čím cílit na cílovou skupinu: Senioři 50+

Ve světě vzniká trend fitness center určených vysloveně pro seniory, protože je mezi nimi mnoho takových, kterým podmínky v běžném fitness centru cílenému zejména na mladší generaci nevyhovují. Pokud...

Budoucnost vzdělávání, aneb e-learning ve fitness

V minulém týdnu se, v rámci projektu financovaného z grantu EU, konalo setkání zástupců 3 zemí ve španělském Madridu. Toto setkání bylo součástí projektu FELT2 o využití e-learningu pro vzdělávání ve...

Facebook fitness centra

Smysl vaší přítomnosti na sociálních sítích je jasný, otázka určitě nestojí „jestli,“ ale „jak.“ 3,8 milionu aktivních uživatelů Facebooku v České republice jako důvod mít účet stačí. Facebook...

Typy klientů ve fitness a komunikace s nimi II.

byla řeč o tom, co to vlastně segmentace klientů je, proč a pro koho je užitečná a jak by se k ní asi mohlo správně přistoupit, aby to mělo význam. Ve druhém díle se budeme věnovat tomu, do jakých...

Typy klientů ve fitness a komunikace s nimi I.

Provozujete-li fitness centrum o svých zákaznících zpravidla víte například: že cvičí v teplácích že v průběhu tréninku popíjejí vodou ředitelný ionťák že polovina z nich se po cvičení sprchuje...

Management nebo přátelské vztahy

Jak řídit své zaměstnance, to je otázka mnoha diskuzí. Každý manažer musí učinit volbu, zda bude své pořízené vést pevnou rukou a bude všem od začátku dávat jasně najevo, kdo je tu šéf, nebo zda se s...

Challenge, aneb jak klienta připoutat

Chcete udělat všechno proto, aby k vám klienti chodili rádi a pravidelně? Pomozte jim vypěstovat si návyk na cvičení a „zaháčkujte“ si je ve vašem fitness. Na jednu stranu je třeba ke každému...

Nemít cíl a směr může zabít podnikání

Hlídat trendy, snažit se zařazovat pravidelně novinky, na tom všem fitness podnikání a celý segment stojí. Ostatně sami jsme zastánci sledování trendů. Co však českým a slovenským provozovatelům...

Aktuální podmínky pro provoz vířivky

Zákazníci v posledních letech stále více vyhledávají nejen fitness, ale také rádi relaxují. Proto je vhodné uvažovat o rozšíření provozu například o vířivku. Komerční provoz vířivky však má...

Tipy, jak zvýšit příjmy fitness centra - 2. díl

V minulém díle jsme vám dali několik tipů, kterými je možné zvýšit příjmy vašeho fitness centra, ale stále jich pro vás ještě máme pár připravených, které se do minulého dílu...

Tipy, jak zvýšit příjmy fitness centra – 1. díl

Popularita fitness a zdravého životního stylu v posledních letech sice výrazně vzrůstá, ale stále hodně provozovatelů fitness center není se svými výdělky příliš spokojena. Jak tedy zvýšit příjmy...

Sauny a saunové rituály - 2. díl

Jak bylo slíbeno v našem předchozím článku o saunách, v tomto druhém dílu se podíváme blíže na saunové rituály, kterými je možné návštěvníkům naší sauny pobyt zpříjemnit a udělat z něho netradiční...

Využití kreditu jako marketingového nástroje

Kredit je dnes již naprosto běžně využívaný nástroj ve většině fitness center. Málokdo z něj ale umí vytěžit maximum. Hlavním úkolem kreditu je nejen návštěvníka přilákat, ale také si jej udržet. Jen...

Sauny a saunové rituály – 1. díl

V dnešní době najdeme jen málo lidí, kterým se při slově sauna vybaví nepříjemné pocity. Většina lidí má se slovem sauna spojené příjemné pocity relaxace a uvolnění, což je také účel tohoto...

Tipy, jak udržet klienty ve svém fitness

 Každý podnikatel ví, že získání nových zákazníků je důležitý krok, ale tvoří jenom malou část úspěchu. Opravdovou výzvou je pak klienty, kteří služby využijí, také udržet. Proto nabízíme...

Šatna jako základ centra

Při stavbě fitness či wellness centra jsou prostory jako šatny, WC a zázemí jedny z nejdůležitějších. Řada provozovatelů na ně neklade příliš velký důraz a tak se pak klienti zpravidla tísní...

Masáže a rituály, které by neměly chybět v nabídce

Oblíbenost masáží u klientely v posledních letech rychle roste. Díky stále širší nabídce je nejen pro klienty, ale i pro provozovatele stále těžší se zorientovat v nabídce masáží a vybrat takové,...

Efektivní marketing podle Holmes Place

Seriál o úspěšných kampaních jsme zahájili článkem o Vita Sana Clubu. Další v našem seriálu pro inspiraci není nikdo menší, než nadnárodní síť fitness a wellness center Holmes Place. Tato značka...

Fitness dětem přístupné

Je běžnou praxí, že fitness centra nabízí možnost hlídání dětí během cvičení rodičů. Není tak běžné, aby do fitness center chodily cvičit i děti. Nabízí se otázka, jestli je vůbec...

Jak založit vlastní taneční školu - část 2.

V první části našeho článku jsme se zaměřili na obecnější informace a nyní se vrhneme na praktické rady a nápady, které pomohou k realizaci tanečního studia či školy.   SPRÁVNÝ PROSTOR Úplně...

World Gym otevírá první fitness v Praze

Světová značka fitness, společnost World Gym otevírá své brány prvního fitness a wellness klubu v Praze již v září. Společnost World Gym byla založena již v 70. letech v USA (mimo jiných i Arnoldem...

Jak založit vlastní taneční školu?

Sníte o tom, že budete moci jednou dělat to, co vás baví a z vašeho koníčku se tak rázem stane vaše zaměstnání? Milujete tanec? Práci s lidmi a zábavou? Pak snad každý z vás, kdo kdy měl co dočinění...

5 tipů pro management malých fitness center II.

Přinášíme pokračování seriálu pro management nejen malých fitness center. Majitelé a provozovatelé těchto center si nemusí dělat těžkou hlavu z toho, že jsou zdroje (personální i finanční) omezené....

Jak na účinný marketing: Vita Sana Club

Nový seriál, který vám přinášíme, postupně představí, jak se dá dělat marketing a reklama ve fitness a wellness klubech, wellness hotelech a spa. Inspirovat se nebudeme od nikoho jiného, než od těch...

Využijte diagnostiku pro lepší řízení svého fitness

O smyslu diagnostiky, neboli v našem kontextu vstupního vyšetření pohybových předpokladů pro fitness, asi není nutné diskutovat. V nabídce služeb fitness centra svým klientům, by měla mít prioritní...

"Strategie znamená jasně zvolit způsob, jak konkurovat." 
Jack Welch

Fitness & wellness management

Jak na hotelové fitness

Při cestách po Česku i v zahraničí se člověk setká s různými typy fitness služeb v hotelech. Trend je jednoznačný, hoteloví hosté rádi využijí zejména wellness služby, balneo, případně spa služby....

Připravte se na podzimní fitness sezónu

Léto pomalu, ale jistě končí, i když tomu teploty posledních dnů příliš nenasvědčují. Pokud patříte mezi provozovatele, kteří stále ještě nepřešli na klubový systém, určitě léto nebylo zase tak...

Kam kráčíš fitness sektore?

Pokud jste se zúčastnili konference pořádané Českou komorou fitness na začátku června, mohli jste například zjistit, jak si stojí fitness sektor u nás, v porovnání s jinými evropskými zeměmi, proč...

LEBERT FITNESS aneb „Nový fešák ve městě“

Minulý týden se teamu Fit Academy poštěstilo absolvovat další ze série školení za kterým stojí Active Life Evangelists s.r.o. (známe například z Flowinu). Šlo o první takové školení u nás a...

Factory Pro spouští nový low cost projekt v Praze

Jistě si ještě pamatujete společnost Factory Pro. Svého času otevřela jedno z největších fitness v ČR v Praze na Smíchově. Toto fitness pak společně s druhou pražskou pobočkou bylo...

Fitness a wellness centra a jejich standardy

V dnešní době existuje nepřeberné množství různých, více či méně, fungujících konceptů fitness a wellness. Část z nich vychází z obecné definice klubů, či konceptů v zahraničí....

Využijte novoroční předsevzetí!

Ruku na srdce, kdo z nás si nikdy nedal za cíl zhubnout, získat oblíbený pekáč buchet (six pack) a která z dam si nikdy nedala předsevzetí zatočit s celulitidou nebo získat pevnější zadeček? ...

Trendy ve fitness a wellness pro rok 2012

Rok 2011 se pomalu chýlí ke svému zdárnému konci. Spíše než ohlédnutí za rokem minulým se podívejme, kam se bude dál ubírat náš společný byznys. Tým Fit Academy se pokusil sestavit žebříček...

7 tipů pro online marketing fitness centra a wellness

Málokterý provozovatel může říct, že jeho business nepotřebuje propagaci na internetu. Bohužel stále velmi málo provozovatelů fitness, či wellness investuje do této prakticky zásadní marketingové...

Zvyšte příjmy z osobních tréninků snadno a rychle

Ať chceme nebo ne, příjmy z osobních tréninků jsou pro fitness klub jedna z nejproduktivnějších oblastí. U některých klubů dokonce mohou vykazovat větší obrat, než příjem ze samotného...

Nový fitness klub s nízkým rozpočtem – jak na to?

Pokud jde o vývoj nových klubů, vypadá to, že majitelé budou muset i nadále šetřit po několik příštích let.  Při stavbě centra, či klubu se střetávají minimálně tři zájmy. Designéři milují...

Až se nový rok zeptá, zda se vám vrátili klienti

Dnes bych se rád zmínil o jednom problému, který může postihnout i váš business a to je odchod klientů ke konkurenci. Typický příklad, je muž, kolem 40, nějaký čas je vaším klientem, před svátky...

Vánoční svátky nemusejí znamenat úbytek klientů

Opět je před námi ta doba „klidu a pohody“, kdy většina lidí pohodlně zasedne k pohádkám s kupou sladkostí a rozhodně poslední nad čím přemýšlí, jsou jejich fitness plány a kdy půjdou do posilovny....

Wellness nejen pro tělo, ale i pro oko

Trend wellness dnes již postihuje většinu segmentu cestovního ruchu a reagují na něj velké hotelové řetězce, stejně jako malé penziony. Wellness znamená totiž velké a účinné lákadlo na většinu...

Zaměstnávání trenérů – jak na to?

V dnešním článku se pokusíme nahlédnout do problematiky zaměstnávání trenérů ve fitness. Pro příklad u recepčních je tato problematika celkem jasná. Zde je vždy nejvýhodnější forma zaměstnávání na...

Co je skutečný fitness produkt?

Přemýšleli jste někdy nad tím, co je skutečně to co prodáváte ve svém fitness byznysu? Je to prostor, ve kterém klienti cvičí, nebo lekce, či fitness stroje, které nabízíte, či služby které...

Vyrazte s klienty na vzduch!

Je červen a za pár týdnu začne okurková sezóna nejen pro většinu majitelů fitness. Pro klubová fitka a wellness možná nic hrozného, klienti platí měsíční poplatky. Navíc s menší návštěvností je...

FIBO 2011 ukázalo aktuální trendy

Letošní ročník opět jako každý rok hostil všechny špičky fitness a wellness byznysu. Každý kdo něco znamená, nebo chce něco znamenat zde představil svoje novinky. Zúčastnit se každoročně tohoto...

FIBO a nejzbytečnější trendy 2011

Dovolil jsem si zahrát na soudce a vyhlásit menší anti-ceny za zbytečné produkty, které mají určovat nové trendy. Posuďte sami, zda jsou tyto trendy pro vás a vaše klienty zajímavé či nikoliv. Obecně...

Trend číslo 1 – Funkční trénink

Nosné téma pro další období, určitě v řádu minimálně 5 let: Funkční trénink. ČR a Slovensko reflektuje zahraniční trendy velmi pomalu (viz. například nástup Zumby, ale i jiných trendů), tudíž...

"Normálnost je cesta, která nikam nevede.
Normální firma zkrachuje."
 
Jonas Ridderstrale

Fitness & wellness management

Alternativní fitness, aneb jiné podnikání

Kdo tvrdí, že je v našich končinách fitness trh nasycený, že otevření nového fitness centra rovná se podnikatelská sebevražda, nebo naopak ten, kdo se nové centrum chystá si otevřít a teprve se...

FIBO trendy prostřednictvím FIBO Innovation

Po letošním FIBO jsme připravili malý seriál o novinkách a inovacích, které zde bylo možné shlédnout. První z tohoto seriálu přichází prostřednictvím tzv. FIBO Innovation Awards. Jak tedy vnímají...

5 tipů pro management malých fitness center

Menší, lokální, specializované, sklepní, garážové, svépomocné, klubové... Fitness centra, která z valné většiny založili nadšenci a ti samí nadšenci v nich působí jako barmani, uklízečky, trenéři i...

Jak může pomoci Facility Management ve fitness

Dnešním článkem se pokusíme nastínit, co vůbec je facility management (dále také FM) a jak může pomoci fitness i wellness centrům. Pojem, který není na trhu zcela neznámý, avšak rozšířený je spíše u...

Nejčastější chyby posiloven a jak se jim vyhnout

Asi každý návštěvník fitness centra jistě zažil chvíle, kdy jeho oblíbené fitness centrum zavřelo, změnil se majitel, recepční, s kterou se pravidelně vídal, si začala s trenérem atp. A jemu tedy...

Trendy ve fitness a wellness 2013

Rok s třináctkou na konci bude pro mnohé fitness a wellness provozovatele šťastným, pro jiné méně. Opět jako každý rok jsme pro naše čtenáře sestavili žebříček hlavních očekávaných událostí a trendů...

Wellness na jedničku

  Současná doba je velmi hektická. V zaměstnání je na zaměstnance kladen důraz na stále větší výkon a společnost má na každého z nás větší a větší nároky. Není divu, že většina lidí je ve...

Trendy ve wellness

Každý rok nám přináší něco nového a tak je tomu i ve wellness. V ubytovacích zařízeních kromě fitness center začínají přibývat i žádaná wellness centra, která obohacují klienty o příjemný zážitek....

"Tajemství úspěchu je dělat obvyklé věci neobvykle dobře." 
John D. Rockefeller

e-magazín 5/2011 - 23.2.2011

Jak na propagaci formou letáků či inzerátů

Předpokládám, že vaše centrum využívá různé formy propagace a podle mých zkušeností forma letáku, či inzerátu v místním periodickém tisku (noviny, časopisy) jsou nejčastější. Mnozí...

"Kdyby fitness prodávali v láhvi, všichni by měli skvělé tělo." 
Cher

e-magazín 4/2011 - 7.2.2011

Marketingová strategie fitness či wellness (část 2.)

V předchozím článku jsme si načrtli jak by taková marketingová strategie měla vypadat, resp. co přesně by měla obsahovat. Teorie je fajn, ale praxe je vždy důležitější a zpravidla také těžší....

Jak fitness floor může zvýšit příjmy fitness?

Trenéři ji zpravidla nemají moc v oblibě. Mají pocit, že je to zabitý čas, v průběhu kterého se dá studovat, hrát hry, koukat na internet, případně svačit. O čem, že je řeč? O službě na...

e-magazín 3/2011 - 20.1.2011

Marketingová strategie fitness či wellness (část 1.)

Základní nástroj řízení vaší firmy, bez kterého nejde dělat byznys správně. To je marketingová strategie. Jak již řekl někdo přede mnou, jestli chcete prodávat (v tomto případě služby svého...

Co je to SWOT analýza?

Tato analýza byla vyvinuta již v 60. letech minulého století a dodnes úspěšně slouží firmám a podnikatelům. SWOT znamená: S (Strengths) – Silné stránky W (Weaknesses) – Slabé stránky O...

e-magazín 2/2011 - 10.1.2011

Klubové členství, ANO či NE?

Na fitness trhu najdete dvě hlavní skupiny provozovatelů. Jedna „kope“ za klubový systém, zatímco druhá je výrazně proti. Obě mají svoji pravdu, svoje důvody, svoji přízeň, či odpor. Podívejme se...

e-magazín 1/2011 - 3.1.2011

Víte kdo jsou vaši zákazníci?

Pravděpodobně mi většina z vás odpoví, že zná své zákazníky, denně se s nimi baví, vídáte často ty samé tváře. Ale opravdu víte, kdo jsou vaši zákazníci? Víte o každém jednotlivém...

Máte ve fitku trenéry, nebo specialisty?

Nedávno si jeden můj kolega stěžoval, že se mu nedaří udržet klientelu tak jak by si přál. Že se svými stabilními klienty sotva vystačí a ačkoliv přijdou noví, není spoleh, že zůstanou. A že ho to...

11 minut s...

11 minut s Janou Konečnou

Deepwork je relativně nová disciplína ve fitness, zejména pak v našich končinách. Do konce loňského roku tu měl jen dvě české oficiálně vyškolené instruktorky. Jednou z nich byla i Jana Konečná,...

11 minut s Luďkou Burdovou a Zdeňkem Ledvinou

Zdeněk Ledvina byl historicky prvním, kdo vydal v ČR tématické DVD na téma Golf Fitness ve spolupráci s naším nejlepším profesionálem Markem Novým. Také se podílel na přípravě dalšího...

11 minut s Janou Havrdovou

Musím se přiznat, že Janu Havrdovou jsem dlouhou dobu vnímal jednoduše jako „aerobičku“ a tudíž touto optikou vnímal i Českou komoru fitness. Od doby, co společně na komoře pracujeme, jsem názor...

11 minut s Miroslavem Jirčíkem

Není sporu o tom, že Miroslav Jirčík je jedním z těch, kteří pomohli rozvoji funkčního tréninku u nás. Zakladatel a jednatel společnosti 3D FITNESS přinesl do ČR své zkušenosti ze zahraničních...

11 minut s Janem Větrovským

Jan Větrovský je sportovec na slovo vzatý se širokými zkušenostmi s téměř nekonečnou řadou sportovních a pohybových aktivit, jako např. kanoistika, dračí lodě, lezení, běh, bosu, pilates, flexibar,...

11 minut s Michaelem Zimou

Michael Zima začal jako první před 15 lety sdružovat wellness centra a kluby a byl jedním z prvních hlasitých propagátorů wellness v Čechách. Je organizátorem úspěšného Reebok Wellness...

11 minut s Lukášem Kverkou

Naším dnešním hostem byl Lukáš Kverka z Fitness Aquapalace Praha, který je propagátorem funkčního tréninku a moderního pojetí fitness. Svým studiem Akademie tělesné výchovy a sportu si otevřel dveře...

11 minut s Liborem Hrubým

Libor Hrubý je dlouholetým trenérem, lektorem, ale také koučem a velkým motivátorem nejen pro své klienty. Ve firmě Hrubý sport vytváří komplexní sportovní služby a poradenství. Po vrcholovém...

11 minut s Pavlem Suchým

Startujeme novou rubriku, která bude přinášet pravidelné rozhovory se zajímavými osobnostmi z řad trenérů, lektorů, zástupců fitness center, či dodavatelů z fitness sektoru. Naším prvním hostem byl...

Podnikání ve fitness

Podnikání ve fitness - Způsoby a možnosti pojištění

V dnešní části našeho seriálu, připravovaného ve spolupráci s Českou komorou fitness, si přiblížíme možnosti, které nabízí oblast pojištění. I když všichni víme, co tento pojem znamená, pojďme se na...

Podnikání ve fitness – Pracovněprávní vztahy

Vzhledem k tomu, že ve vašem fitness centru určitě nebudete vykonávat veškerou činnost sami, je potřeba vědět všechno o vašich možnostech v oblasti zaměstnávání lidí. V tomto článku si varianty,...

Podnikání ve fitness - Neziskový sektor

I když ve většině případů je motivací pro založení fitness centra potenciální zisk, nemusí tomu tak být vždy. Centra můžou zakládat i občanská sdružení jako tělovýchovné jednoty, sportovní svazy a...

Podnikání ve fitness - Vázané živnosti

Jak jsme si řekli už v minulém díle, k provozování fitness centra nám v podstatě stačí volná živnost. Avšak pro činnosti odborné (trenér, instruktor, masér, atp.) potřebné zároveň pro vázanou...

Podnikání ve fitness - Volné živnosti

Pokud se rozhodnete, že pro vaše podnikání je nejvhodnější založení živnosti, máme pro vás dobrou zprávu. K provozování fitness centra je potřebné založit si živnost volnou, jejíž získání můžeme...

Podnikání ve fitness - Založení fitness centra

Ve spolupráci s Českou komorou fitness spouštíme novou rubriku. Ta vychází z velké části ze zpracovaných právních analýz komory a přináší důležité informace o tom, jak začít podnikat ve...

Testy a recenze

Test systémů pro řízení fitness centra

V minulých číslech časopisu Fitness Business jsme psali o důležitosti systémů pro řízení centra. Mohou usnadnit život, udělat pořádek ve výkazech, manažerských tabulkách nebo jen splnit roli pro chystané povinné pokladny, které hrozí i v ČR. Vybrat takový systém však není nic...

Miha Bodytec – první dojem z EMS

Přístroje pro EMS, tedy elektrickou stimulaci svalů jsou na našem trhu již nějaký čas zastoupené. Postupně se však dostávají do více fitness center a k dalším fitness či „fyzio“ odborníkům. V současnosti dělí fitness obec na dvě skupiny lidí, a proto jsme se podívali na EMS a přístroj...

Test: Spoteee – virtuální realita nejen na běžeckém trenažéru

Původem český (nebo lépe řečeno moravský) projekt Spoteee vznikl jako startup v prosinci 2012. O tomto projektu jsme již psali i na FitnessBusiness.cz. Pro nově vznikající rubriku „Testy a recenze“ jsme se rozhodli Spoteee podrobit bližšímu uživatelskému zkoumání. A jak dopadlo? Protože jsou...

Pro trenéry

Jak správně motivovat klienty ve fitness

  Ať jste trenér, který trénuje již řadu let, nebo trénujete krátce, určitě si sami uvědomujete, jak moc je důležitá motivace klientů. Motivace k tomu, aby cvičení nebylo jen počítání...